Friday, July 25, 2014

Surfovanie v Mui Ne

Po dazdivom Dalate som sa vybrala na juh, trochu sa ohriat na plazi. Najprv sa schladit, potom zohrievat, neviem co vlastne chcem :). Z Vietnamu som mala v plane vidiet aspon jednu plaz, bola by skoda niekde neist k moru, ked pobrezie je take dlhe a je z coho vyberat. Najznamejsie plaze su Na Trang a Mui Ne. Rozhodla som sa pre Mui Ne, pretoze ju na rozdiel od Na Trangu neokupuje vela ruskych turistov. Tiez ju vo vsetkych sprievodcoch odporucaju ako kludnejsiu variantu.

Plaz v Mui Ne

V Mui Ne som sa ocitla mimo sezony a bolo to vyrazne citit. Tolko zavretych restauracii, obchodikov a cestovnych agentur som este nevidela :) Mui Ne je vlastne jedna dlha ulica, tiahajuca sa popri mori zhruba 20 kilometov. Je to zname stredisko pre kite surfistov, pretoze prevaznu cast roka veje priaznivy vietor. Vhodne aj pre kite surfistov zaciatocnikov. Povodne som si myslela, ze vyskusam kite surfing, ale ked som sledovala kite surfistov profesionalov, tak som skonstatovala, ze je to moc zlozite a nebezpecne. Vietor ich taha prilis velkou rychlostou.

Kite surfisti

A namiesto kite surfovania som vyskusala surfovanie :) v ramci hesla, kde su vlny, musi sa dat aj surfovat. Pre mna je to taky maly splneny sen. Foto ako mi to islo nemam, ludoprazdne plaze maju aj svoje nevyhody, nemal ma kto fotit a selfie neprichadzala do uvahy :) Srandisti (kite)surferi ma volali do Da Nangu kusok na sever. Vraj sa blizi k Vietnamu hurikan, a tesne pred tym ako dorazi budu dobre vlny. Povodne som myslela, ze zartuju ale nie, ozaj isli chytat "dobre vlny".

Hadik na plazi

Prvy den co som prisla do Mui Ne som bola prekvapena, ze sa v mori neda kupat cely den. Doobeda je priliv a voda prilis vysoko na kupanie a aj na vodne sporty. Niektore domy su tak blizko pri mori, ze vlastne plaz ani neexistuje. More sa im asi trochu zacina rozsirovat podla toho, ze domy, ktore nemaju spevnenu plaz zacina podmyvat a odplavovat im piesok. Do obeda, v case mojho pobytu, pocas prilivu, bola voda kalna, vraj plankton. Domaci skontatovali, ze kupat sa neda, expati tvrdili, ze je to v pohode. Po obede v case odlivu sa more zazracne vycisti, voda vyraznejsie ustupi a moze sa ist kupat, surfovat atd.

Plaz v case prilivu. Piesok je spevneny vrecami,
aby ho neodplavovalo a nepodmyvalo domy.

V Mui Ne sa okrem vodnych sportov da ist pozriet na pieskove duny, biele a cervene, ktore vraj putuju a je dobre pred ich navstevou sa opytat, kde su teraz :) Predpokladam, ze sa neposuvaju nejako zasadne, ale je dobre opytat sa. A este je oblubena prechadzka na vodopad, vraj velmi pekna. Tieto aktivity som vynechala, radsej som si uzivala surfovanie.

Logistika

Ako sa dostat z Dalatu do Mui Ne? Jednoducho autobusom. Cesta trva zhruba 5-6 hodin. Listok na autobus sa da zohnat v kazdej cestovnej kancelarii a stoji 7 usd (140 000 VND). Autobusy odchadzaju rano okolo 7 z Dalatu a vyzdvihuju cestujucich v hoteloch.


www.map-embed.com

Byvala som v The Sun guest house. Velmi pekne ubytovanie, hned vedla cestovnej kancelarie, kde nas vyhodili z busu. Pani uz bola pripravena a zhanala turistov. Guest house ma vpredu restauraciu, kde velmi dobre varia od vietnamskej, cez thajskej, mexickej az po indicku kuchynu. Indicke jedla boli velmi chutne. Bola som tam pecena, varena, az som si hovorila, ze je skoda nevyskusat viac restauracii v meste.

Moje ubytovanie - The Sun guest house

No comments:

Post a Comment